Act-On is een uitgebreid softwarepakket wat zich primair richt op marketing automation. Het pakket is het over het algemeen gebruiksvriendelijk en heeft een aantal intelligente functies. Met een sterk netwerk aan support partners, is dit een interessante alleskunner, waarmee weinig onmogelijk is.
Een functie waar Act-On zich mee onderscheidt van de veel andere pakketten is dmv multi-dimensionale lead scoring. Door het analyseren van de interesse van de bezoeker, kan veel beter worden ingeschat welke content men interessant vindt. Met de juiste koppeling met CRM is het bovendien goed mogelijk om ook te zorgen voor een tijdige, niet te laat maar vooral ook niet te vroege, opvolging door sales.
Binnen Act-On kan de gebruiker meerdere marketingkanalen inzetten bij campagnes. Zo is het mogelijk om ook de resultaten van eventuele Adwords en SEO te gebruiken. Aan de hand van deze resultaten kunnen vervolgens weer (automatische) campagnes worden ingezet, wat zorgt voor extra relevantie.
In lijn met andere software die zich richt op marketing automation, is Act-On premium geprijsd tov de eenvoudige email marketing software voor het MKB. Echter, een mooi aspect van de prijsstelling van Act-On is toch wel dat je alleen betaald voor records die je ook werkelijk actief inzet. Dit is vooral goed nieuws voor partijen die wel regelmatig van zich willen laten horen, maar vooral de klant het momentum willen laten bepalen.