Pardot is het B2B marketing automation pakket van Salesforce. Compleet maar toch overzichtelijk, kun je behalve email ook Adwords, SEO en Social Media aansturen.
Het pakket is als verlengstuk van CRM, puur gericht om geautomatiseerd leads van marketing naar sales ready te krijgen. Hiermee kun je dus elke lead én klant voldoende aandacht geven op een relevante, persoonlijke manier. Integraal vanuit email, maar ook Adwords en Social Media, plus aan de hand van webgedrag. Uiteraard betekent niet dat het kan, dat het ook makkelijk is, maar aan de tool zal het niet liggen.
Pardot is, ook doordat het uit de Salesforce familie komt, echt alleen interessant voor ondersteuning van sales. De database structuur, maar ook automation rules en segmentatie mogelijkheden, zijn toegespits op B2B (business to business) sales.
Zoals gezegd, het pakket biedt heel veel functionaliteit, alleen is dat niet in elke versie terug te zien. De Basic versie biedt bijvoorbeeld niet eens API toegang of de mogelijkheid voor A/B testen. Dus als het budget het toelaat, absoluut direct overstappen naar Pro.